Tack och hej leverpastej!

Nu har jag bestämt mej att börja blogga igen. Om från början. Från och med idag (4.8.2010) kommer ni att hitta mej på kettyfan.blogspot.com. Det finns egentligen ingen anledning till varför jag skapat mej en ny blogg. Jag kände helt enkelt bara för att börja om från början med något helt nytt. Jag har ju också bytt ut blogg.se som ni märker. Det har varit en bra tid här på blogg.se men nu är det dags för nya utmaningar (haha). Hej blogspot!

(Klicka på bilden för att komma till min nya blogg)

Bloggpaus

Det är bara två veckor kvar av sommarlovet. Jag tänker njuta för fullt och ta vara på all tid som är kvar, så därför har jag bestämt mej för att ta en liten bloggpaus. Lider ändå av grym bloggtorka. Det är ju inte så intressant at läsa en massa onödiga inlägg, eller hur?

Men denhär pausen varar inte för evigt.

Tölby

Vaknde upp i Tölby för några timmar sedan. Var tvungen att mata hästrna, men Becca ligger fortfarande och myser i sin säng. Jag oh Becca bor alltså åter igen denna helj i Tölby och tar hand om djuren medan de riktiga inneboende är någonstans i östra Finland.

Nu försöker vi bestämma oss för vad vi ska göra ikväll. Får se var vi hamnar.

Americano dansen

Jag och Becca kör americano dansen i stan klockan 6 på morgonen på Rockperry lördagen.
Haha njuuut!!

Rockperry

Efter jobbet på fredagen åkte jag till Tattis tomma lägenhet i stan där Tatti, Lycke och Becca var. Senare kom också Fanny, Jannike, Teresia, Jannika och Robin.

Sedan gick vi till Vasklot, med stereo of course! We no speak americano.

Vi gick till campingen för att sedan märka att det kostade jääävligt mycket. Så vi kröp under stänglset och tyckte vi var jätte häftiga. Nåjaaa, vi hann vara 5 minuter på campingen för två ordningsvakter kom och slängde ut oss haha.

På lördagen lämnade jag Tattis lägenhet för en stund. Hade nämligen match i Vörå. Och nej, det gick ju inte så bra.. Förlust på 0-1 när vi verkligen borde ha tagit det. Men denhär gången hängde det nog inte på oss spelare på planen..

Nåjaaa sen åkte jag tillbaka till stan.

--> Vasklot

Vi var påväg till stan men lämnade visst på Sandö i några timmar.

Denhär bilden är tagen på Tattis balkong klockan 06:51. Vi blev hungriga men mäkken hade hunnit stänga så jag och Becca satt på Tattis balkong och åt köttbullar, chips och bullar Teresia hade haft med sej haha

Rockperry 2010 var riktigt lyckad för min del. Hade sjukt roligt! Kankse också sista Rockperry..

Bilder från 14 juni

Hamnade att koppla ifrån datorn och koppla i en annan för att få bilderna från kameran flyttat över på en minnessticka och sedan på denhär datorn. Pyh, jobbigt!

Men här lite bilder från när jag och Tatti var och hälsade på fölen.

Farmin Celina

Farmin Bianca

Jag hade tänkt ladda upp bilder från Rockperry nu också, men det hinner jag inte med för vi ska till Becca nu och se på Avatar. Imorgon är jag ledig från jobbet men det blir att städa hela dagen.

Min blogg behöver lite bilder

Lookbook.nu

Måndagmorgon

Har precis vaknat och nu funderar jag på att cykla till Lycke i Solf. Enda jobbiga är att jag måste cykla hem tillbaka också.. Men jag behöver lite motion, har varit dålig med det här tränandet på sista tiden!

Får se om jag kommer mej ända fram till Solf nudå före jag svimmar av utmattning. Later!

Memories fade, like looking through a fogged mirror

Decision to decisions are made and not bought
But I thought,
this wouldn't hurt a lot.
I guess not.

Kommer aldrig tröttna på den här låten ♥
Alla versioner av MGMT - kids fungerar. Speciellt denhär covern är urbra, älskar hans röst.

En typisk söndag

Lycke tycker jag måste uppdatera min blogg. Hon tycker den är uttårkad. Man kan inte säga så mycket annat on hennes blogg heller hehe.

Nu är jag ensam hemma och det känns lite ensamt men ändå skönt på samma gång. Har sovit några timmar, eftersom det inte blev så många timmar sömn inatt. Jag och Becca kom tillbaka till Tattis lägenhet 7 på morgonen efter en riktigt lyckad kväll.

Väldigt irriterande när det inte går att flytta över bilder från kameran till datorn. Har inte så mycket bilder från helgen, men flera riktigt lyckade istället!

Off to Vörå

Det är lördag förmiddag och jag har precis kommit hem.
Kvällen igår började med att fara till Tattis tomma lägenhet i stan. Allt som finns där är ett kylskåp, så vi fick ta med madrasser och allt. Efter det började vi vandra mot Rockperry. Och vilken kväll det var, sjukt roligt!

Nu är jag då alltså hemma, men inte länge till. Vi har nämligen match mot YPA i Vörå idag. Det är 3 poäng som gäller idag!

Ruisrock del 2

Här kommer lite bilder i random ordning!

Billy Talent som var helt jävla grym.

Jag är ju helt grym på att filma. Tror jag ska satsa på en karriär som regissör..
För övrigt så hatar jag när det inte går att zooma med min kamera när man filmar.

Ozzy Osbourne

Vi var lessen i öga när vi for hem..

men ändå glada för de var ju en lyckad helj :D

Någon som är avundsjuk på min solbränna?

Och till sist en video från campingen. Det är lördag och Jannika och Lycke magdansar.

Nu börjar jag ta natten, godnatt!

Surrender yourself to me

Dagen har spenderats i Vörå. På jobbet och på träning och före, däremellan, efter på vespan. Har just bara kommit hem.
Jag är ensam hemma en heeeeel vecka, familjen  åkte idag till Estland. Så skööööönt! Nu kan jag göra precis vad jag vill när som helst.

Nu ska jag ta och ladda upp lite mer bilder och videon från Ruisrock!

22:53

Idag har jag haft en riktigt skön och lugn dag.
Vaknade sent och låg och sträckte mej en bra stund i sängen. Till frukost åt jag nyplockade jordgubbar från vårt jordgubbsland. Sen var jag bara och chillade tills jag och Tatti åkte till stallet och hälsade på fölen. Så underbara ♥

Åååååh jag får inte överflyttat bilder från kameran till datorn!! Här världens gulligaste bilder. KYRPÄ (Lyckes mamma tycker vi ska säja kyrpä istället för att svära)
Nu e jag arrrrg.

Ruisrock 2010

Efter min match på torsdag (som vi för övrigt vann med 0-5!) bytte mamma och Lycke bil. Smått billigare att åka med diesel ända ner till Åbo. Efter det åkte jag till Becca för att sova där för att på fredag morgon klockan halv 10 startade vi mot Ruisrock.
Klockan halv 10 fredagen den 9 juli hoppade alltså jag, Lycke, Becca och Mikk i bilen och startade resan ner till Åbo med mammas röda mercedes.

Det kommer mera bilder och videon så fort jag slipper på den andra datorn där jag kan redigera bilder, vissa bilder är alldeles för mörka. Dom bilderna dyker troligen upp imorgon, så håll utkik!

Vi stannade på vägen för att handla lite nödvändiga saker

Maaaaaaat

På vägen igen skadade Becca sej själv.

Nångång 2 tiden kom vi fram till campingen efter att ha yrat på i Ruissalo, Åbo en liten stund före vi hittade rätt. Alla ben och armar var ännu på plats, Lycke körde riktigt braaaa!
Fast parkeringen bara var på andra sidan vägen av campingen måste vi pausa varannan meter på grund av vår tunga packning. Nästa festival blir det att bara ta med tandborste, tält och alkohol!
Efter att vi hittat ett bra ställe och fått upp tältet blev det att knäppa någon.

Så småningom dök också Jannika och Robin upp på campingen. Dom hamnade att köa i närmare två timmar före dom slapp in på campingen.
Men så fort vi fått upp deras tält började vi röra oss mott bussarna som tog oss till festivalområdet.

Sen blev det att gå resten av biten.

BILLY TALENT, Bilder och videon dyker upp snart.

OZZY OSBOURNE, Bilder och videon dyker upp snart.

Så småningom började vi röra oss mot campingen. Vi märkte också att Becca inte hade någon telefon längre, skiiills!
Resten av kvällen spenderades med tältgrannarna. Vid det laget har jag nog helt och hållet glömt bort att fota.

Vaknade på lördagen efter knappt en timmes sömn av att solen värmde så in åt helvete.
Vi blev bokstavligen levande stekta, och inte en enda skugga fanns det på hela campingen.
Men vi knallade på! Jag och Lycke svalkade av lite emellanåt med våra tusen vatten/juice/öl/lonkero krig.

Nu kommer en riktig Lycke-show, hon har lyckats hamna på varenda bild!

Våra grannar!

Mot kvällen blev campingen helt tom när nästan alla åkte till festivalområdet. Vi hade inga biljetter för lördagen så vi car på campingen hela kvällen.

Hittade några trevliga prickar från Jyväskylä som hade husbil, där var vi då hela natten.

Det var sista bilden som togs för kvällen, men betydligt längre hölldes vi (jag och Lycke) igång! Blev väl knappa två timmar sömn för min del.

På söndagen ville vi bara snabbt bort från campingen för det var så jäkla varmt och som sakt ingen skugg någonstans. Så vi började snabbt packa ihop vårt pick och pack.

På vägen hem stannade vi en stund vid en strand för att svalka av oss.

Sen började den långa vägen hem. Stannade och åt någonstans mellan Åbo och Björneborg och tog på samma gång en tupplur i skugga av några träd. Sen fortsatte hemvägen hur fint som helst. Kom hem nångån sju tiden.

Måste säja att denhär heljen var riktigt grymt bra! Det var smått jobbigt med värmen, men man ska inte klaga nu när det för en gångs skull ör varmt. Lätt att jag far på Ruisrock igen nästa år!

Mera bilder och videon dyker upp så småningom!

Om

Min profilbild

Tjolahej!
Ketty heter jag och dethär är min blogg. Jag är 17 år och bor i en liten håla i Finland. Jag älskar allt från fotboll till skådespelaren Heath Ledger, och det bästa jag vet är att skratta.